האינפוגרפיקה שחיסלה את העבדות

זאת האינפוגרפיקה שחיסלה את העבדות

זהו הסיפור של הקמפיין החברתי הראשון בעולם, בעידן שבו פעילים נעו על גבי סוסים ורשתות חברתיות ממש לא נראו כמו היום. מאות שנים של אכזריות וסבל אנושי מתקדמות באיטיות מטריפה אל קיצן, וכמה מנהיגים אמיצים ונחושים, שבין האסטרטגיות הרבות שנקטו – נעזרו גם באמצעים חזותיים רבי עוצמה

להמשיך לקרוא »
טיפוגרפיה בעברית וערבית

משהו שלמדתי על עיצוב ורב-תרבותיות

אני כותבת כדי להזכיר לעצמי, שגם אם נדמה לי שיש לי תשובות, השאלות יצוצו – והרבה פעמים אחרי שהקשבתי לקול אחר, קול שונה. ההקשבה – באופן קצת מפתיע מתגלה לי שעדיף שתהיה פעילה. מה זאת אומרת? חשבתי שלהקשיב זה רק להקשיב, מה עוד יש לפעול מעבר לזה?
מה פספסתי בזמן שחשבתי שאני כבר יודעת את התשובה? אילו שאלות חשובות שכחתי לשאול, ואת מי?

להמשיך לקרוא »
איך לספר סיפור? קמפיין של אמנסטי

פעם היתה מילה – וזאת ההתחלה. 3 דוגמאות מעוצבות להפליא, איך לספר סיפור

להבין ולהכיר את הסיפור עוזר לי מאד להתחבר לאנשים, לתכנים ולצרכים, הוא לפעמים המניע של כל העניין. הוא מחבר את הפרטים, חושף ומעלה רגשות, ויכול גם להניע לפעולה.
אין ספק שאם עוסקים בתוכן ובמידע, קשה לעבוד בלי סיפור. אבל איך לספר את הסיפור?

להמשיך לקרוא »
לוגואים של ארגונים חברתיים

לא רק לוגו – תקשורת חזותית לארגונים חברתיים

אז אתם כלקוחות מבקשים דברים ברורים וחשובים, שהארגון באמת צריך:
להראות טוב, מקצועי, עדכני, מלהיב. וגם חכם. צעיר. ערכי. מזמין.
זה לא יכול להיות זקן, ארכאי, משעמם. זה לא יכול להראות מחופף, או בשוליים. זה צריך להראות רציני.
וצריך גם אנגלית, אולי גם ערבית.

להמשיך לקרוא »
אינפוגרפיקה על שטרות של דולר

כסף, כסף, כסף – 3 דוגמאות של אינפו-אקטיביזם מארה"ב, ישראל והודו

בארה"ב הדפיסו אינפוגרפיקות חתרניות על שטרות אמיתיים של דולר. אולי 90% מהאמריקאים יצליחו להבין מי מחזיק ב90% מהכסף. בהודו, כדי להילחם בשחיתות, ציידו את האזרחים בשטרות של אפס רופי. ואצלנו? אפשר לחזות בתקציב המדינה מתעורר לחיים, ואולי להבין אותו קצת יותר. גם זה משהו.

להמשיך לקרוא »
איור בנושא אינפו אקטיביזם

Tactical tech – יש מספיק אינפו-אקטיביזם לכולם

אינפו-אקטיביזם! מידע וטכנולוגיה, אקטיביזם, שינוי חברתי וכמובן הרבה עיצוב. היכרות עם ארגון Tactical Technology שעוזר לפעיליםוארגונים להשתמש במידע ליצירת שינוי, יוצר בעצמו קמפיינים מרשימים. יש המון המון דוגמאות, רעיונות וכלים שימושיים. יש גם ספר מומלץ עם בלוג, ועוד ועוד. מקום טוב להתחיל בו!

להמשיך לקרוא »