עם תקציב נמוך וציפיות גבוהות: עיצוב לוגו בחינם או בזול

עיצוב לוגו בחינם או בזול


אז עיצוב לוגו…

את המחקר הזה עשיתי בעקבות הרבה מאד פניות שהגיעו ומגיעות אלי מלקוחות, מבעלי ובעלות עסקים קטנים שרוצים נראות טובה ומקצועית לעסק, אבל קשה להם/ן להשקיע את אלפי השקלים עלותו של תהליך עיצוב לוגו מקצועי, עם או בלי תהליך מיתוג שלם ומקיף, שעלותו גבוהה עוד יותר. למרות הפער ביכולות התקציביות, הצורך עדיין קיים. בין השורות במאמר הזה יש כמה מחשבות על כמה צריך להשקיע בלוגו ומיתוג בשלבים שונים של העסק, גם חלק מבעלי העסקים שראיינתי יגידו דברים בנושא. בעיקר אדבר על איך מתקדמים, או איך בכלל מתחילים, כשברור שאי אפשר לקבל את הכל עכשיו. מהי הבחירה הכי טובה, עם הפשרה הכי קטנה? 

כולנו רוצים להיראות טוב. כל עסק חייב חומרים שיווקיים להתחיל איתם – בשביל זה גם באים אלי מלכתחילה, ואז מגלים כמה עולה לעצב לוגו. זה כמעט חצי מעלות של הקמת אתר, ואפשר לעצב במחיר הזה כמה פליירים, ולהרבה בעלי/ות עסקים המחיר הזה נראה לא סביר. או לא אפשרי. או לא זה ולא זה. ככל שפגשתי יותר ויותר בעלות ובעלי עסקים עם אותה הבעיה, נהייתי ממש מוטרדת. אין לי שרות כזה, לוגו בזול. איך בכל זאת אני יכולה לעזור? מה אני יכולה להמליץ? ומה נהיה מהמקצוע שלי…?

קשה לעמוד חסרי אונים בצומת כל כך מבלבל, בשלב של הקמת עסק כשההוצאות כל כך גבוהות והרווחים עדיין לא. החלטתי לא לעמוד מנגד, ולבדוק לעומק את העניין הזה מתוך זיהוי של צומת בלתי אפשרי בו נמצאים הלקוחות שלי, ומתוך רצון אמיתי לפתור בעיה – זה חלק ממה שאני כל כך אוהבת בלהיות מעצבת. לפתור בעיות. אז בעיה קצת אחרת הפעם. שקשורה להווה ולעתיד של המקצוע שלי, וקשורה לאנשים ונשים שאני בקשר איתם/ן ורוצה להצליח להגיד משהו שיתן ביטחון בדרך. 

עזרו לי במחקר הזה לא מעט א/נשים שהסכימו לספר על הצלחות ואכזבות, אני מודה מעומק ליבי לכל מי שהסכימ/ה לשתף. אשמח לשוחח עם כל מי שנתקל/ת במשוכת הנראות של העסק, פשוט תכתבו לי או תתקשרו.
ואתחיל מיד בשורה התחתונה, הנה התובנות החשובות שלי:

4 חסרונות מובנים בתהליך עיצוב לוגו בזול, ואיך להתגבר עליהם:

  1. בעברית אין פונטים טובים חינמיים.
    יש כ-6 פונטים טובים וזה מבחר ממש קטן, בעיקר ללוגו כאשר רוצים משהו ייחודי. 

אם שם העסק שלך בעברית, יש לנהוג יותר בזהירות ולתכנן מראש, כדי להימנע מעוגמת נפש, ולהתכונן לפשרה יותר גדולה. זה חשוב להגיד. פונטים חינמיים בעברית יש המון, אבל רק מעטים הם באיכות טובה. משהו כמו 5-6 פונטים שהייתי מוכנה לעבוד איתם. אז איך שלא הופכים את זה וגם אם עיצבת סמל מדהים או אייקון סופני, הפונט בעברית יהיה כנראה אותו אחד שכולם משתמשים בו. צריך רק להתכונן מראש. אפשרויות לעקוף את הבעיה ולהשתמש בפונט יותר ייחודי הן שתיים בלבד:

  • לרכוש פונט – המחיר החל ממאה ש”ח ועד כמה מאות למשקל בודד. 
  • לעצב את החלק הטיפוגרפי או את כל הלוגו בצורה מקצועית אצל מעצבת, שיש לה המון פונטים ברשיון. 

הנה רשימת פונטים חינמיים בעברית שהכינו בשבילנו באאא.

2. קשה להבטיח שהלוגו יהיה ייחודי ומקורי

כי עסקים אחרים יכולים להשתמש באותו השרות ובאותם אייקונים ופונטים. כן ניתן לשנות את העיצוב, לבחור פלטת צבעים ייחודית עם חשיבה מראש, אם בוחרים אייקון כדאי לראות שהוא לא שחוק. ולשים לב לא להשתמש בתבניות פופולריות מבלי לשנות אותן. 

3. איכות הקובץאיך לודא שאקבל את מה שצריך?

לוגו מקצועי חייב שיהיה וקטורי – קובץ וקטורי ניתן להגדיל לכל גודל, לשמור עם רקע שקוף ובכלל לערוך ולשנות בקלות. אם השרות שבחרתם לא נותן קובץ וקטורי (SVG, EPS, Ai), העדיפות השנייה היא קובץ PNG שקוף, ואם אין גם את זה, כלומר אם מקבלים רק קובץ JPG או PDF – יהיה קשה להשתמש בלוגו לצרכים השונים של העסק. 

רקע שקוף – לוגו על רקע שקוף ניתן ליישום במגוון פריטי עיצוב ועל כל רקע, זה די חובה. אם יש לכם גישה לפוטושופ, ניתן לקחת לוגו על רקע לבן ולהתאים אותו לרקעים שונים, אבל זה ממש ניג’וס. לא כדאי ללכת על הצעה שלפחות נותנת קובץ PNG שקוף. זה בסיסי. 
איכות דפוס – לצפייה במסך מספיקה איכות נמוכה, רוב הסיכויים שלא תהיה בעיה לתמונת פרופיל, קאבר, מודעה לפייסבוק. אבל אם יש צורך להגדיל את הלוגו לדפוס, למשל על-גבי חולצה, שילוט או מדבקה – חובה קובץ וקטורי!! מידות של 500 או 600 פיקסל ברזולוציה 72 DPI לא מתאימות לדפוס בגדלים אלה, רק לדפוס על כרטיס ביקור ופלייר וכו’. 

4. כמו בכל תהליך עיצובי, חשוב מאד האיפיון והגדרה ברורה של הצרכים.

אף מעצבת מקצועית לא יכולה לחפות על חוסר בהירות או מסרים לא מדוייקים. וגם אי אפשר לצפות ממעצבת שתעשה טיפול זוגי ותפתור למשל חוסר הסכמה בין שותפים. לכן כאשר ניגשים לעצב לוגו לבד, חשוב פי אלף לעשות את תהליך ההכנה ביסודיות ולהגיע עם רצונות ברורים. לצאת למשימה לבד זה אומר קודם כל לחשוב ולהחליט  – על התכנים, על הרעיון ועל הסגון הרצוי, לחפש השראה ורק אז לצאת לעיצוב. 

  • שאלון הכנה לעיצוב שאני עובדת איתו (יותר נכון לא מתחילה לעבוד בלעדיו) – נמצא כאן לשימושכם.

אבל מה בעצם צריך להחליט? הנה קמצוצון מתהליך החשיבה שצריך לעשות, כמובן בהתאם לערכים של העסק ולקהל היעד וכל העבודה השיווקית המקדימה שעשינו:

מסר עיקרי ואווירה – האם אני רוצה לוגו שמח, מתוחכם, מינימליסטי, נוסטלגי, אורבני, כפרי, רך, יוקרתי, מלנכולי, רוקיסטי, מצחיק  – זה רק לדוגמה כמובן, תמצאו את המילים שלכם/ן. המילים האלה מאד מאד (מאד) חשובות וישמשו כמצפן בתהליך העיצוב. 
הרעיון העיצובי – נניח שהרעיון שלי הוא יד אוחזת בעיפרון – האם יהיה בסגנון קו חופשי, תלת-מימדי, שטוח, צבעי מים? כמה צבעים יהיו בלוגו? זה אמור להזכיר את הציור של אשר או דוקא לא? לפי הסגנון שאני רוצה והרעיון המדוייק, עד לרמת התמונות להשראה, אוכל לבחור את השרות שמתאים לי.
אופי הלוגו – כדאי להחליט מראש אם הלוגו יהיה מבוסס על סמל / איור, או יהיה מבוסס על טיפוגרפיה, אות גדולה מיוחדת, או שילוב מסויים ביניהם. האם יהיה בתוך מסגרת או חופשי. האם יש צורה מובילה. 

עיצוב לוגו בזול או בחינם

אז בגדול יש שני כיוונים לעיצוב לוגו בתקציב אפסי / נמוך / לא ייאומן שאפשר להשיג עבודה מקצועית בכאלה סכומים / כנראה שהחיים בבנגלדש ממש זולים:

  1. יצירת לוגו און-ליין – מגוון אתרים (יש עשרות כאלה) שבהם אפשר לעצב לוגו מתוך תבניות מוכנות או מאפס. העלויות שמצאתי – החל מחינם ועד 120$. מדובר לרוב על בחירה של אייקונים וסמלים מתוך מאגרים ענקיים, ואפשרויות עריכה של צבעים, רקעים, פונטים (בהסתייגות שכתבתי למעלה לגבי העברית), צורות גיאומטריות, מסגרות וכו’. יש גם שרותים שיוצרים הצעה ייחודית עבורך לפי שאלון קצר. 
  2. שרותי עיצוב באתר Fiverr – העלויות החל מ-5$ ועד כמה עשרות דולרים. פייבר הוא שוק ענק, ניתן לקנות בו כל שירות שיעלה על הדעת מבעלי/ות מקצוע מכל העולם, כמו אנימציה, וידאו, איור, תרגום, תכנות, ועוד ועוד. המון עסקים שדיברתי איתם נעזרים בפייבר לרכישת שירותים במחירים שנראים בעולם שלנו מצחיקים, ומוזילים את העלויות של העסק. כמובן שיש שם גם המוני מעצבות ומעצבים, חלקם מאד מקצועיים ואפשר לעצב אייקונים או איורים כבסיס ללוגו. או לוגו שלם. שתי התובנות החשובות לגבי העברית ולגבי חידוד המסרים והצרכים תקפות מאד מאד גם כאן. תבואו מוכנים ומוכנות. 

אתרים לעיצוב לוגו בחינם

כתבה מלאת ערך באתר Template Monster, אפשר לצאת להרפתקה אם יש לכם/ן זמן: The 30 Best FREE Logo Makers & Logo Generators for 2019

את האתרים שאספר עליהם כאן בדקתי בעצמי – נכנסתי ונרשמתי, עברתי את התהליך המלא שהם מציעים לעיצוב לוגו, ושרדתי כדי לספר. אין כמעט שום סיכוי לעצב באתרים אלה לוגו עם טקסט בעברית. ובכל זאת היה פחות גרוע ממה שחשבתי. כך זה עובד:

https://www.canva.com
מחיר: חינם לקובץ JPG עם רקע לבן. (כזכור זה לא כל כך מספק מבחינה טכנית).
במחיר של 10$ לחודש הצטרפות לתכנית עסקית הכוללת גם אפשרות ללוגו עם רקע שקוף. 
קאנבה הוא אתר פופולרי מאד לעיצוב ועונה על כל מה שצריך – מתאים לכל עיצוב לפרינט או לאינטרנט, ולרוב משתמשים בו לעיצוב של מודעות ופוסטים לרשתות חברתיות. האתר כולל תבניות עיצוב יפייפיות במידות מתאימות מראש לרשתות חברתיות ולכל צורך אחר. 
ניתן להשתמש באתר בחינם, או בתכנית מקצועית בעלות 10$ לחודש. 

תהליך יצירת הלוגו:
Create a design – Marketing – Logo
בתכנית החינמית יש גישה לתבניות לוגו מוכנות הניתנות לעריכה, ואפשר גם לעצב לוגו מאפס – לגרור אייקונים, רקעים, טקסט.
הלוגו ניתן להורדה בחינם  – עם רקע לבן. קובץ JPG בגודל 500X500 פיקסל, איכות מתאימה למסך ולדפוס בגדלים קטנים, למשל כרטיס ביקור או פלייר. 
הורדת קובץ עם רקע שקוף אפשרית רק בהצטרפות לתכנית canva for work בעלות של 10$ לחודש. בתכנית זו ניתן גם להעלות לוגו קיים, לשמור פלטה צבעונית ולהעלות פונטים, וכך לשמור על מיתוג ועיצוב קבוע ואחיד לחומרים השיווקיים השונים. 
Canva נותנת בסיס מצויין לעיצוב חומרים שיווקיים, פליירים, פוסטים ועוד. אני לא משתמשת בה מכיוון שיש לי תוכנות עיצוב מקצועיות, אבל קאנבה זה אש. פתרון מעולה.

https://www.ucraft.com
חברה של שרותי אינטרנט – אחסון והקמת אתרים. האפליקציה החינמית לעיצוב לוגו היא חלק מהשרות שלהם והערך המוסף ללקוחות.
מחיר: חינם לקובץ PNG שקוף. לקובץ וקטורי 12$

בין האתרים שבדקתי זה היחיד שאפשר לבחור בו לבד את הפונט בעברית, לכן האתר הזה מתאים אפילו ליצירת לוגו עם טיפוגרפיה, עם פונטים עבריים סבירים מגוגל פונטס. ואפשר כמובן גם לעצב סמל ללא טיפוגרפיה בעברית.

תהליך יצירת הלוגו:
גוררים ללוח אייקונים, טקסט, רקעים, צורות – ומעצבים לבד מאפס. 
ממשק עיצוב נוח וידידותי – ניתן לשנות לכל אלמנט את הצבע, הפונט, גודל, סיבוב וכו’. 
מבחר אייקונים ענק.
פונטים – מבוסס על גוגל פונטס, מבחר ענק באנגלית וקטן בעברית. 
בכל שלב ניתן לראות הדמיה של הלוגו על כרטיס ביקור, חולצה, מסך טלפון. 
*בשלב זה נדרשת הרשמה, כדי לשמור את הלוגואים שעיצבתי.

להורדה בחינם – קובץ PNG שקוף ברוחב 600 פיקסלים – קובץ באיכות שמתאימה לאינטרנט בלי בעיה, ולדפוס בגדלים קטנים בלבד, כגון כרטיס ביקור ופלייר.
להורדה בתשלום – 12$  – קובץ SVG וקטורי – ניתן להגדלה וניתן לעריכה באילוסטרייטור. 

https://hatchful.shopify.com
מחיר: חינם לקובץ PNG שקוף. 
ניתן ליצור סמל ללא טיפוגרפיה בעברית

תהליך יצירת הלוגו:

  1. בחירת תחום העיסוק. 
  2. בחירת הסגנון – למשל רטרו, רך, נוסטלגי, תעשייתי, ידידותי וכו’. 
  3. כתיבת שם העסק והסלוגן (אם יש) – יש לקחת בחשבון שהפונטים בעברית ייראו נורא!  אי אפשר לבחור את הפונט העברי אלא לקבל את האפשרויות שהאתר נותן בהתאמה (כאילו) לפונט שבחרתי באגלית, האפשרויות הן איפושהו בין פרנק-ריהל לאריאל. וזהו. פעם אחת ראיתי אמנטיקה שהוא פונט חינמי שנמצא בגוגל פונטס. אז אם שם העסק בעברית אפשר לעצב רק אות באנגלית או סמל ללא שם בכלל. 
  4. בחירת שימושים ללוגו – לדפוס, לאינטרנט, לשילוט וכו’. לפי הבחירה הזו אקבל בהמשך את חבילת הקבצים. 
  5. האתר מציע לי מעל 70 סקיצות ראשונות – צריך לבחור אחת כדי לערוך אותה, אחר כך יהיה אפשר לחזור ולבחור אחרת. כל ההצעות נראות לי מאד נעימות לעין וטובות בתור התחלה, ברור שחלק מהאייקונים המוצעים הם שחוקים, נראה לי שצריך עין טובה או ידע מקצועי כדי לבחור בשלב הזה משהו ייחודי. 
  6. בשלב העריכה אפשר לשנות את הפונטים, הצבעוניות, הרקע, האייקונים, וגם את השם והסלוגן. הכל ניתן לשנות ולהתאים ולערוך. המבחר ענק. הפונטים באגלית בלבד. 

לפני הורדת הלוגו נדרשת הרשמה, ההבטחה היא שאוכל לערוך ולשנות את הלוגו לכל החיים. באתר אני יכולה להיכנס ללוגואים שלי ולהמשיך לערוך. 
החבילה נשלחה אלי למייל – הלוגו בגדלים המותאמים כתמונת פרופיל לכל הרשתות החברתיות, וקובץ PNG שקוף. האמת זה נראה ממש שווה, למי שאין גישה לפוטושופ או מתקשה לערוך גדלי תמונות לבד. וקיבלתי גם הצעה לנסיון חינם בשופיפיי ל-14 יום…מחיר החינם הוא הפרסומות. אפשר כמובן לבטל את ההרשמה למיילים הפרסומיים. 

עיצוב לוגו בחינם או בזול

אתרים לעיצוב לוגו בתשלום

https://turbologo.com
מחיר: 49$ לקובץ PNG שקוף + SVG וקטורי
האתר לא יודע עברית, אבל יכול להתאים ליצירת לוגו מבוסס סמל, ללא שם העסק. 
זה ידרוש עיבוד כדי לחתוך את הלוגו.

תהליך יצירת הלוגו:
שם העסק – חובה, באנגלית בלבד. וסלוגן – לא חובה. 
הגדרת תחום העסק
בחירת אייקון (לא חובה, אפשר להוסיף אחר כך) – מתוך מגוון גדול לפי נושאים. יש אפשרות חיפוש
מקבלים כ-10 הצעות שונות ללוגו, עם ובלי אייקון
*בשלב זה נדרשת הרשמה כדי לשמור את ההצעות
אחרי שבוחרים לוגו מתוך ההצעות, מקבלים הדמיות של הלוגו על כרטיסי ביקור, שלטים, טלפון, חולצה וכו’. 
ניתן בשלב הזה לערוך את הלוגו – לשנות שם וסלוגן, פונטים, צבעים וצורות. ניתן לשנות את הלייאאוט – כלומר השטח  והצורה שהלוגו תופס – האם השם, סלוגן יהיו מסודרים בצורה מלבנית ארוכה, או בריבוע, בתוך עיגול וכו’. 
אחרי שמרוצים מהתוצאה, אפשר לראות שוב את ההדמיה של הלוגו הנבחר. 
לוחצים להורדה. 

מחיר להורדת הלוגו הנבחר – 49$
מקבלים:

6 אופציות צבעוניות שונות בקבצי PNG שקוף 

4 קבצים וקטוריים SVG

זכויות יוצרים מלאות

אפשרות לשינויים בתוך 30 יום בלבד.

Tailorbrands
מחיר: 48$ לקובץ PNG שקוף. 120$ לקובץ EPS וקטורי כולל אחסון וכלים נוספים לעיצוב. הלוגואים מבוססי טיפוגרפיה, עם פונטים יפים באנגלית.
**לא מתאים אם שם העסק הוא בעברית.
האתר הזה הוא סטראט-אפ ישראלי שאולי באמת ישלח אותנו המעצבים הביתה – תגידו לו מה הנושא ובאיזה סגנון, והוא יכין לכם לוגו יפה במחיר ללא תחרות. יש גם שרותים נוספים מלבד עיצוב לוגו, בדומה לקאנבה למשל, אבל בדגש על מיתוג.

תהליך יצירת הלוגו:
כתיבת שם העסק והסלוגן – באנגלית בלבד!
תיאור קצר של העסק בטקסט חופשי
בחירה בין 3 אפשרויות סגנון:

  1. מבוסס אייקון
  2. מבוסס שם
  3. מבוסס אות ראשונה

ניתן לבחור רק אפשרות אחת
תהליך לבחירת סגנון הפונט -האתר מציג לי כ-10 צמדי פונטים שצריך לבחור כל פעם אחד מביניהם, כדי ללמוד את הסגנון המועדף עלי.
האתר משקלל את הבחירות שלי ומייצר לי לוגו – בזמן ההמתנה יש אנימציה נחמדה. 
*בשלב זה נדרשת הרשמה
מקבלים מסך עם המון הצעות שונות ללוגו, והדמיות על גבי מוצרים. 
ניתן לערוך את הלוגו הנבחר בצבעים, פונטים, טקסט וכו’. 
לאחר הרכישה ניתן להמשיך לערוך ולשנות חלק מהפרמטרים בלוגו (צבע, פריסה, סלוגן). 

מחיר להורדת הלוגו הנבחר -תכנית בסיסית 48$ – קבצי PNG JPG באיכות גבוהה (לא כתוב הגודל המדוייק) – עם רקע לבן ושקוף. 
תכנית מתקדמת 120$ – כוללת קובץ EPS וקטורי וגם כלים לעיצוב כרטיסי ביקור וכו’, אחסון בלתי מוגבל, גישה למאגר איורים ועוד. 

התשלום הוא מנוי לשנה, אבל אין חובה להמשיך לשלם מעבר לשנה אחת, הלוגו יישאר ברשותכם/ן ורק האפשרויות לעריכה וכל הכלים שהאתר מציע לא יהיו זמינים יותר. 
הפתעת רימרקטינג – כשבועיים אחרי שנכנסתי ונרשמתי לאתר ועשיתי נסיונות לעיצוב לוגו, אבל לא הורדתי אותו ולא שילמתי – קיבלתי במייל קוד קופון ל-50% הנחה, תקף ל-24 שעות. אם הייתי באמת צריכה לוגו הייתי עכשיו נכנסת, עושה שיפוצים אחרונים ומשתמשת בקופון.

עוד חוויה אישית של יצירת לוגו און-ליין:

מלבד ההתנסות האישית שלי, דיברתי גם עם עינת לומברוזו. אנחנו מכירות שנים, עינת היא יזמית שלא מתעייפת, ועם רקע בעיצוב לכן התובנות שלה חשובות בעיני. עינת אמרה בצורה ישירה ופשוטה דבר שחשוב לומר – לעצב לוגו לבד זה לא מתאים לכל אחד/ת. הטכנולוגיה יוצרת אשליה שזה קל, אבל בשלב שבו צריך לבחור מתוך ים האפשרויות – כדאי שתהיה עין עיצובית ואיזושהי הבנה בסיסית, כדי ליצור לוגו שתואם את הערכים ובאמת תורם לנראות של העסק. 

הנה סיפור ההתנסות שלה, כולל דוגמאות.

עינת לומברוזו

עיצוב לוגואים און-ליין לשני עסקים שונים.

“אני מאמינה שאפשר לעשות לוגו לבד – אבל לא לכולם הטכנולוגיה קלה ונגישה, ובכל מקרה עדיין נדרשת הבנה גרפית, הבנה בעיצוב. צריך לבחור סמל מתוך הבנה של הערכים של העסק שלי. לבחור מתוך הקשר. לדעת לבחור פונט, צבעים מתאימים. הבנתי שזה לא יהיה החלום של סמל שאני מציירת אותו, אלא אקח מתוך אפשרויות קיימות.

כמו שאני רואה לוגו – התהליך כרגע הוא לא שלם, אני הרבה יותר מאמינה בתהליך אישי, לברוא את הלוגו משלי, סמלים מן הקיים זה אף פעם לא מדוייק, אבל זו פשרה טובה לתחילת הדרך. תהליך אישי הוא חשוב והוא חלק מהבריאה של העסק בעיני. זה לא תחליף אמיתי, אבל זה זול, ומהיר, סביר.  

אני מאד בעד תהליך עיצוב לוגו מקצועי. לעסק שהיה לי בעבר עשיתי עיצוב לוגו מקצועי בתהליך ארוך ומדוקדק, וברגע שראינו את התוצאה חיינו איתה ממש בשלום, זה חלק מבריאת מציאות. אני לא מזלזלת בתהליך הזה, אך בעסק קטן ומתחיל לא התאים לי להוציא לפני שיש הכנסות. חשבתי גם שהעסק והלוגו עוד ישתנו. 

שתי ההתנסויות שלי היו עם שמות באנגלית, וזה יותר קל.
השלב של ההחלטה נורא מלחיץ, בדקתי המון פעמים כדי להיות בטוחה. בשני המקרים הרגשתי צורך להתייעץ עם מעצבת כדי להיות בטוחה בבחירות שלי.

לסיכום: לא כל אחד מסוגל לעשות את זה לבד, ואני חושבת שלא כל אחד היה מוציא את המיטב מהאפשרויות באתר. 

הלוגו נוצר עבור עסק של הדרכת טיולים לתיירים  http://insight-holyland.com/  
באתר Turbologo

החוויה היתה מאד כייפית, כמו משחק, נהניתי מהתהליך. ההצעות היו לא רעות, היו דברים מגניבים לבחור מהם, היו גם אופציות מזעזעות – העמדות לא טובות וכו’. 
ההדמיה של הלוגו על מוצרים ממש נחמדה, ונותנת מושג איך זה ייראה. 
מה שקיבלתי שימושי לי – 3 קבצי PNG צבעוני, שקוף, רקע לבן. 
השתמשתי גם בתוכנת עריכה גרפית לשינויים קטנים שהייתי צריכה, שיחקתי עם זה בהתאם לשימוש הרצוי. 

הלוגו נוצר עבור העסק שלי  http://insight-out.co.il/
באתר Tailorbrands

יצרתי את הלוגו עבור העסק שלי – הוא משמש לחתימה דיגיטלית, כרטיסי ביקור, הצעות מחיר. הלוגו נמצא גם בעמוד העסקי בפייסבוק. זו פשרה שאני יכולה לחיות איתה מתוך הבנה שכרגע לא אוכל להוציא אלפי שקלים על התהליך הזה. עם הלוגו הזה גם עיצבתי גם כרטיס ביקור ופליירים בחינם באתר קאנבה.

עיצוב לוגו בחינם או בזול

עיצוב לוגו בעזרת בעלי/ות מקצוע ב- Fiverr  – החל מ-5$

בפייבר אין לי נסיון ולא הכרתי את הפלטפורמה הזאת בכלל, חוץ משמועות… לצורך המאמר הזה ראיינתי 10 בעלות ובעלי עסקים, שעבדו עם מעצבות/ים בפייבר, לצורך עיצוב לוגו. חלק יצרו כמה לוגואים שונים, או עבדו עם מספר מעצבות או מעצבים. וחלק גם סיפרו לי על עבודה בפייבר בתחומים נוספים מלבד עיצוב לוגו. 

היתרון המשמעותי של פייבר, הוא האפשרות לקבל לוגו או איור מקורי ממעצב/ת בשר ודם ולא אייקון מתוך מאגר, או עיצוב שהוא תוצר מחשב. לכן שווה לשקול ברצינות את האפשרות הזו, שנראית לי ממש טובה, בודאי ביחס למחיר. יש הרבה חסרונות לעבודה עם פייבר, אנסה לפרט כאן את כל הטיפים החשובים. כמו-כן, בהמשך יש סיפורים אישיים על עבודה עם פייבר עם דוגמאות ללוגואים שהגיעו משם, שאולי יעזרו עוד קצת להתכונן לחוויה. 

איך להגיע מוכנים לפייבר?

  1. חובה לעשות אפיון טוב מראש ולבוא עם רעיון מוכן ומדוייק. תהליך העבודה בפייבר לא כולל אפיון ולא כולל מחקר שיווקי, לא כולל סיעור מוחות, לא כולל המון סקיצות. במידה מסויימת אפשר לומר אפילו, שהתהליך לא כולל חשיבה יצירתית. לכן צריך לבוא עם רעיון כמה שיותר מדוייק, והחלטה על סגנון רצוי. ככל שהצורך יהיה ממוקד, יש סיכוי יותר טוב שהעבודה תענה על הצורך. זה נכון לכל תהליך עיצוב, אבל במקרה של פייבר הדיאלוג הרבה הרבה יותר קצר, ובעצם לא כולל את כל החלק הזה. צריך לבוא מוכנים ועם בקשה מדוייקת. 
  2. לא לבנות בכלל על טיפוגרפיה בעברית! מדובר לרוב על מעצבים שאינם דוברים עברית ואין להם גישה לפונטים מקצועיים בעברית. אין להם יכולת לקרוא ולהבין מה שכתוב בעברית, או אפילו לקבוע איפה הרווח בין המילים. הם פשוט לא קוראים ולא דוברים את השפה. בפניה לפייבר, אם המעצבים אינם דוברי עברית, עדיף לעצב סמל או איור בלבד, ולהוסיף לו טיפוגרפיה באופן עצמאי – עם פונטים חינמיים, פונטים בתשלום, או בעזרת עיצוב מקצועי. 
  3. מבחינה מקצועית הרמה בפייבר לא אחידה. קשה לדעת למה נכנסים, אז איך לבחור את המעצב/ת?  

א. אם אפשר, לקבל המלצות ממישהו שהתנסה ומכיר.
ב. לבדוק את תיק העבודות ולבחור לפי הסגנון המדוייק והרצוי.
ג. לבדוק את ההמלצות באתר, וגם לודא שהיחס בין כמות ההמלצות לכמות הפרוייקטים הוא טוב. מי שיש לו המון פרוייקטים ומעט המלצות, יכול להיות שלא היו מרוצים ולכן לא השאירו משוב בכלל.
ד. אם רוצים עברית צריך לעשות בדיקה ממש מדוקדקת, ובכל מקרה לקחת בחשבון שזו נקודה חלשה. 
ה. לקרוא את כל האותיות הקטנות מראש – כמה סקיצות, כמה סבבי תיקונים. על מה בדיוק משלמים. זה ימנע אי הבנות ואכזבות.

4. לא בטוח שיהיה מקום לתיקונים – התהליך הוא כל כך זול ומהיר, ולא בנוי לפינג-פונג ארוך של הערות ותיקונים. זה כתוב בהצעה, כמה סקיצות או תיקונים תקבלו. יש מקום להערות, אבל מתוך שיחות עם בעלי נסיון, התהליך יהיה ממש שונה ממה שרגילים או מצפים בעבודה מול מעצב/ת מקצועי/ת. המעצבים בפייבר מספקים את העבודה במהירות ובזול, חלקם עושים עבודה מקורית ויצירתית, וחלקם לוקחים מן המוכן, ובכל מקרה אין הרבה מקום לדיונים. יש מצבים בהם שילמת $5 או 10$ ונשארת עם תהליך לא גמור. קחו את זה בחשבון. 

וכמו שהובטח, הנה כל הסיפורים, החוויות והדוגמאות בגוף ראשון:

שוב תודה מעומק הלב לכל אלה ששיתפו כאן בנדיבות ובשמחה חלק מהמסע שלהם. הדברים מתפרסמים כאן באישור, אבל אם טעיתי או לא דייקתי אני לוקחת את כל האחריות לפרסום הזה. אני מעריכה מאד את העזרה ואת המחשבות המעניינות שחלקתם/ן איתי, למדתי הרבה מהשיחות שלנו. 

רוני כץ – פסיכולוג קליני 


יצרתי לוגו אחד לפני 3 שנים ואחד לפני שנתיים, אצל מעצבים שונים. החוויה מהירה, זולה וטובה. 
לוגו עבור קליניקה לטיפול פסיכולוגי

“כשהקמתי את העסק החלטתי להתחיל באפס הוצאות כדי להרוויח כסף מהיום הראשון. במשך השנתיים הראשונות עבדתי כשכיר במשרה מלאה, ובקליניקה טיפלתי רק חצי יום בשבוע. מצאתי מקום והתחלתי לשווק מפה לאוזן. בשלב זה החלטתי לעצב לוגו. מכרה הציעה לי את פייבר. 

הלוגו ראשון היה הימור. קיבלתי הצעות בסכומים שונים והחלטתי ללכת על 5$, הכי זול. לא היו לי המלצות. חיפשתי ברשת תמונות בסגנון שרציתי, העברתי אותן למעצב ובתוך יומיים קיבלתי 3 סקיצות. 
קיבלתי סמל מוצלח אבל הטיפוגרפיה בעברית היתה שגויה, בשלב זה החלטתי להתפשר ולקחת את התוצאה. תיקנתי את הטיפוגרפיה העברית בעצמי עם פונט חינמי. 
תוספת מעניינת – שנתיים מאוחר יותר, רציתי להדפיס שלט לקליניקה ובבית הדפוס אמרו לי שהאיכות של קובץ הלוגו לא טובה, פניתי לאותו המעצב ששילמתי לו 5$ לפני שנתיים וביקשתי קובץ וקטורי, והוא שלח לי בלי בעיה. 

בהמשך גם התייעצתי עם מעצבת מקצועית כדי לבחור פונטים יותר מתאימים בעברית, מתוך המבחר החינמי המצומצם הקיים. המעצבת [גילוי נאות: זו אני:)] נתנה לי עצות לגבי עיצוב הטיפוגרפיה בשילוב עם הסמל שיש לי. אני ממשיך להשתמש בלוגו הזה, בעיקר כדי לשלוח הצעות מחיר שייראו מקצועיות, לאתר ולכרטיס ביקור. 

חשוב גם להסתכל על הסביבה – ביחס לעסקים אחרים במקצוע שלי זה נראה מצויין. הרבה עסקים כותבים בפונט דוד, ללא לוגו וללא מחשבה על עיצוב… וזה נראה לא טוב. לפעמים בשביל לבלוט לא צריך הרבה השקעה. חשוב לי להיראות מקצועי, שיעבור טוב, שייראה עסק רציני. 

לוגו עבור המרכז לפיתוח קהילות

תהליך דומה ללוגו הקודם. פניתי למעצבת אחרת הפעם, ושילמתי 10$. לפי הניסיון שהיה לי החלטתי מראש לא לבקש את הטיפוגרפיה בעברית, אלא הוספתי בעצמי. אז כבר ידעתי לבקש וקיבלתי קובץ וקטורי – אילוסטרייטור, ועם ידע מסויים בתוכנה וקצת עזרה, שיניתי את העיצוב שיתאים לצרכי, בעצמי. אפשרי גם להחזיר תיקונים למעצבת, אבל ידעתי שאוכל בקלות לעשות את זה לבד.

החלק הקשה בתהליך הוא האפיון, ולמצוא רעיון ללוגו. בשני המקרים ידעתי מה אני רוצה, וכשיש אפיון מחפשים באינטרנט דברים דומים שאפשר להעביר למעצב, ולקבל לוגו. כמעט לא עשיתי תהליך של פינג פונג הערות, היו קצת הערות אבל הבנתי שזה לא יצליח. כדי לעבוד עם מעצבים בפייבר כמו שאני עשיתי העסק צריך להיות מאד סגור על עצמו ואיך רוצה שהלוגו ייראה, ורצוי יכולות טכניות לעבוד עם אילוסטרייטור.

תהליך דומה ללוגו הקודם. פניתי למעצבת אחרת הפעם, ושילמתי 10$. לפי הניסיון שהיה לי החלטתי מראש לא לבקש את הטיפוגרפיה בעברית, אלא הוספתי בעצמי. אז כבר ידעתי לבקש וקיבלתי קובץ וקטורי – אילוסטרייטור, ועם ידע מסויים בתוכנה וקצת עזרה, שיניתי את העיצוב שיתאים לצרכי, בעצמי. אפשרי גם להחזיר תיקונים למעצבת, אבל ידעתי שאוכל בקלות לעשות את זה לבד.

החלק הקשה בתהליך הוא האפיון, ולמצוא רעיון ללוגו. בשני המקרים ידעתי מה אני רוצה, וכשיש אפיון מחפשים באינטרנט דברים דומים שאפשר להעביר למעצב, ולקבל לוגו. כמעט לא עשיתי תהליך של פינג פונג הערות, היו קצת הערות אבל הבנתי שזה לא יצליח. כדי לעבוד עם מעצבים בפייבר כמו שאני עשיתי העסק צריך להיות מאד סגור על עצמו ואיך רוצה שהלוגו ייראה, ורצוי יכולות טכניות לעבוד עם אילוסטרייטור. 

ירדן נצר – אשת שיווק

נמצאת בקשר עם בעלי מקצוע בפייבר עבור לקוחות, בעיצוב ובתחומים נוספים.

“כשמזמינים עיצוב לוגו מספק בפייבר, שנמצא אי-שם, כמובן שבפועל הספק לא ״יושב״ עם הלקוח ואין דיון מה מתאים, מה לא מתאים, אין ממש תהליך של היכרות וחיבור בין העסק לנותן השירות. מה שיש זה הגדרה כללית לכיוון וכמובן פרטים שנעביר לו במסגרת מצומצמת מאוד כמו שם העסק, צבע רצוי, נישה (תחום), וכד׳. לעיתים קורה שהלקוח לא אהב את הלוגו שהמעצב הכין עבורו, ואין מה לעשות, אמנם התשלום בפייבר עבור השירות לרוב צנוע אבל עדיין יכול להיות שלא נקבל מה שרצינו ובעצם כבר שילמנו מראש.

כמו כן רוב המעצבים בפייבר לא יתנו שירות בעברית (מן הסתם), אם כי ישנם גם מעצבים דוברי עברית (מעטים) שהם כן דוברי עברית, ולרוב (כך לעניות דעתי) נמצא  שהתשלום עבור העיצוב שלהם קצת יותר יקר ביחס לאחרים שאינם דוברי עברית. מהניסיון שלי לפעמים תהליך מהיר ופשוט יכול להתאים, ולא תמיד צריך את כל החשיבה והמחקר סביב הלוגו.  

אבל קרה גם שהתאכזבתי במצבים בהם הלקוח לא היה מספיק מדוייק בהגדרת הרצונות שלו, ולאחר גרסה אחת או אפילו  שלוש, נשארנו ללא לוגו שמקובל על הלקוח. זה החסרון במצב שבו אין תהליך מעמיק. עם זאת היו גם הצלחות מאד יפות. אם את יודעת מה את רוצה, יש סגנונות שונים ואפשר לפנות לספק לפי סגנון למשל לוגו בסגנון צבעי מים, לוגו תלת מימדי (הי טק) וכד׳ ואז יש יותר סיכוי שנגיע לתוצאה טובה.

השרות בפייבר מאד מובנה, יש חבילות שונות, המחיר ידוע מראש (אפשר למשל להזמין מראש מספר סקיצות ידוע). הזמנתי כבר לא מעט לוגואים בפייבר, ויש הבדל מהותי במחיר לעומת עבודה עם מעצב מקומי (שלא במסגרת פייבר).  אני מאמינה שבתור מעצבת מקצועית את לא תעזבי את הלקוח ללא תוצאה שמקובלת עליו והתהליך שלך ארוך ומעמיק יותר.

אסכם ואומר שבהחלט יכול לקרות בפייבר, שנגמר התהליך (המהיר) ונשארים בלי לוגו שמקובל על הלקוח, וזה יכול להיות מאכזב. ועדיין, כשמדובר בעסקים קטנים בתקציב נמוך זהו פתרון מהיר ובהחלט במסגרת תקציב וניתן למצא מבין הספקים מעצבים ברמה מאוד גבוהה שזמינים לנו בפרק זמן קצר ובעלות שווה לכל כיס.

לוגו עבור לקוח ישראלי בעל עסק בתחום התיירות באיטליה

צלמת 

לוגו עבור שרות חדש של העסק (הצלמת ביקשה לא להיחשף לכן לא מצורף הלוגו)

כצלמת אני משתמשת בפייבר בעיקר לשרות טכני של צריבה, כדי ליצור צילומי מוצר על רקע שקוף. 
יש לי כמה בעלי מקצוע קבועים מפקיסטן וסרי-לנקה. בחרתי אותם אחרי שנתתי דוגמאות לכמה בעלי מקצוע שונים, מאז אני עובדת איתם באופן קבוע. אני מרגישה שאני עוזרת לפרנסה שלהם, ובאותו הזמן יכולה להציע ללקוחות שלי תמחור זול ותחרותי. הרבה צלמים משתמשים בשרותים בפייבר, וכך הגעתי לשם, מהמלצה של קולגה. 
לדעתי רוב המעצבים בפייבר עובדים עם תבניות מוכנות, עם קו מסויים, הם לא ממציאים את עצמם כל פעם מחדש. הם לא בונים שפה ויזואלית עבור כל פרוייקט. יש להם 3 חבילות של מחיר בסיס, סטנדרט ופרימיום.
לרוב כתוב מראש כמה סקיצות יהיו בתהליך. 
השרות מצויין. הם צריכים עבודה, הסכומים האלה מהווים בשבילם משכורות חודשיות. 
יש גם ישראלים שנותים שרות בפייבר, במחירים יקרים יותר.

יצאתי בעסק שלי עם שרות חדש והייתי צריכה לוגו בסיסי, שם הפרוייקט הוא באנגלית. בגלל הנסיון שלי עם פייבר היה לי נוח להיכנס ולחפש. היה לי ביטחון בתהליך הזה.
נכנסתי לכמה מעצבים ואהבתי דוגמאות שראיתי, את הכיוון. ביקשתי סגנון מסויים וצבעים, קיבלתי עבודה מאד יפה כולל עיצוב כרטיס ביקור דו-צדדי -במחיר של  5$, הכל באנגלית. היה רק תיקון אחד קטן שביקשתי. 
רוב המעצבים הם מסרי-לנקה, עיראק, איראן, הודו, פקיסטן. הם צמאים לעבודה. כתוב תמיד מאיפה הם. אני עובדת עם מקצועיים ברמות מטורפות. זמן השירות 24-48 שעות. זמינות מטורפת. אם הם בלחץ הם אומרים שזה יקח יומיים… השרות מצויין. המון צלמים עובדים איתם.

סופי שומר, מעצבת תכשיטים 

לוגו עבור העסק שלי –   https://www.facebook.com/SofinkaJewelry/

“פתחתי את העסק לפני כמה חודשים. מראש ידעתי שאין לי כסף לעשות מיתוג כמו שצריך, ניסיתי למצוא לוגו במחיר זול ותוצאות טובות. מצאתי בפייבר מישהי שתיק העבודות שלה נראה טוב מספיק, שילמתי 5$ וזה היה פשוט הזוי, למרות שהסברתי לה מראש מה אני רוצה, וקישרתי לפייסבוק. 

קיבלתי משהו הזוי באיכות נמוכה, לא תאם את האיכות והקו העיצובי שהוצג בפייבר, אז אני מנחשת שזה לא באמת היה שלה/ו. היתה התכתבות של כמה שבועות, אני העברתי הערות ורק חלקן טופלו, בסוף ויתרתי. קיבלתי לוגו שיכולתי לעשות יותר טוב בעצמי בפאוור פוינט, והתבאסתי. 
בסופו של דבר מצאתי מעצבת בארץ, לא דרך פייבר. מכרה שלי שעיצבה את הלוגו במחיר סמלי. ידעתי מה אני רוצה והיא מימשה את זה בפועל. לא עשינו תהליך מיתוג.

הבנתי שבפייבר עדיף ללכת לכיוון ה-20$ שזה עדיין זול יחסית לארץ ולשוק, ולבדוק הרבה הזמנות והרבה המלצות. כדאי לבדוק שכמות ההמלצות תואמת את כמות ההזמנות. למעצבת שאני פניתי אליה בפייבר היו הרבה הזמנות אבל מעט המלצות. גם אני לא כתבתי לה המלצה מכיוון שלא הייתי מרוצה, פשוט לא כתבתי כלום. אז ניתן להבין לפי הפער בין כמות ההמלצות לכמות ההזמנות שיש סיבה לחשד. יש בפייבר הרבה מוכשרים אבל צריך להצליח למצוא מעצב גרפי טוב.  וגם לשים לב כמה שינויים מאפשר המעצב ואיזה קבצים את מקבלת, האם מקבלים קובץ וקטורי. המעצבת שאני עבדתי איתה גם סיפקה קובץ וקטורי. 

כרגע אני מרוצה ממה שיצא, לעוד כמה שנים.

 

דניאל מלכה 

יזם איש עסקים עוסק בתחום של השקעות פסיביות ומרוויח מתחום המסחר האלקטרוני. דניאל מלכה בפיסבוק
לוגו עבור אתר מסחר אלקטרוני בתחום הבריאות

לפני כמה חודשים עיצבתי לוגו באנגלית עבור האתר שאני מפתח. פניתי למעצב מפייבר והייתי מאד מרוצה, אני מוכן גם לשלוח המלצה. שילמתי 8$ עבור לוגו מצויין. החוויה היתה קלה, מהירה, פשוטה וזולה. 

בחרתי לפי המחיר, והסתכלתי על תיק העבודות. את האפיון עשיתי לבד לפני שפניתי למעצב. הגדרתי מה חשוב לי לשדר, את הגוונים הרצויים בקובץ ששלחתי, הסברתי לו את הערכים והאוירה הרוציה. היו תיקונים מעטים.  קיבלתי קובץ וקטורי בתוספת תשלום, של עוד כמה דולרים. 

אני מתכנן להשתמש בפייבר עוד הרבה, גם לשרותים אחרים – חד משמעית – להקמת אתרים, קידום, ככוח עזר. כדי שאני אוכל להתפנות לניהול. אני רוצה לעסוק יותר באפיון, ופחות בבניה עצמה.
בעברית פחות הייתי פונה, כי למעצבים בפייבר אין הבנה בעברית. רוב הסיכויים שבשפות גלובליות תהיה הצלחה. 

יסכה גלעד – מעצבת פנים

לוגו עבור העסק שלי

למדתי עיצוב גרפי אבל חיפשתי דרך לעצב לוגו לעסק בתהליך יותר קל וקצר. פניתי למעצב בפייבר לפי הדירוגים ותיק העבודות, 10$ מחיר בסיסי. הסתבר לי שרובם לא יודעים לעבוד עם עברית. אין להם פונטים והם לא יודעים לעבוד מימין לשמאל, הסתבר לי שזה לא אפשרי, למרות שבתיק העבודות שלו היו עבודות בעברית. אני חושבת שהאיור הוא מקורי שלו. היו שם הרבה איורים ייחודיים וזה מה שתפס אותי. 

בתוך החבילה היו לי שני סבבי תיקונים בלבד. האיור היה מאד יפה אבל הטיפוגרפיה לא. לא היה רווח בין השם שלי לשם המשפחה. הפונט היה מכוער, אפילו לא אריאל. כמובן שביקשתי תיקון. לאחר מכן היה עוד תיקון קטן שהיה נראה לי מוצדק ואז המעצב פתח דיספיוט (מחלוקת), ומבחינתו הוא סיים את העבודה. לא הייתי מרוצה מהשרות, ונשארתי בלי לוגו שאפשר להשתמש בו. 

בנסיון השני פניתי למעצב אחר – המחיר היה 14$ בערך. במקרה הזה לא נתתי לו אפיון אלא יד חופשית, כי הוא נראה לי מאד יצירתי, אבל התוצאה היתה הזויה מבחינתי, ממש לא קשורה למקצוע שלי. 
ניסיתי לשלוח אליו את האיור של המעצב הקודם לשיפורים, הפעם שלחתי לו פונטים בעברית והסברתי על הריווח. ושוב התאכזבתי. קיבלתי את האיור של המעצב הקודם, צבוע בצבעים אחרים. לא קיבלתי שום דבר יצירתי, חדש, אחר.

בסופו של דבר עיצבתי לוגו בעצמי ובחרתי לא להשתמש באיור שיש ברשותי. המיקוד של העסק שלי השתנה במשך הזמן ואולי עוד אשתמש בו. 

רקפת אדלהייט-אדר – מאפשרת בשיטת ביירון קייטי ומטפלת בהילינג.

עיצוב לוגו עבור העסק שלי, לפני כשנה וחצי  https://www.rakefetadar.co.il/

לפני שפניתי לפייבר ניסיתי לעצב בעצמי לוגו באתרים חינמיים שונים. השקעתי זמן ובסוף הרמתי ידיים. הבנתי שחסר לי ידע מקצועי, אילו בדיוק קבצים אני צריכה ואיך להכין אותם, איזה גדלים נחוצים לרשתות החברתיות למשל. הבנתי שאין לי מספיק ידע ולא רציתי לעשות סתם טעויות. צריך גם ליישם את הלוגו, לצרכים שהם מעבר לכרטיס ביקור. לא היה לי מספיק ידע כדי לקבל החלטות בשלות.

שילמתי 60$ עבור הלוגו וכל הקבצים הנוספים, בסופו של דבר זה עלה יותר ממה שחשבתי בהתחלה, אבל עדיין לא מתקרב לסכומים של עיצוב מקצועי. קיבלתי לוגו שקוף, קאבר לפייסבוק, כרטיס ביקור וכו’. כל פריט המעצב תמחר בנפרד, כעלות נוספת להזמנה הראשונית.

בחרתי במעצב באתר על פי סינון של ידע בעיצוב בשפה העברית, ונכנסתי לראות תיק עבודות, חיפשתי סגנון שאתחבר אליו. רציתי איור של רקפת ושלחתי למעצב צילום עם דוגמאות של הפרח, אני לא בטוחה שזו יצירה מקורית שלו. בין 3 האפשרויות שהוא שלח לי לא היה הבדל ברור…

חיפשתי כיוון של צבעי מים, אבל בסופו של דבר התפשרתי על משהו לא מדוייק לחזון שלי – רציתי איור יותר חופשי, אבל החלטתי לקבל את מה שיש. רציתי לוגו ייחודי, שידבר עם השם שלי. את הטיפוגרפיה העברית הוא עשה, לפי הנחיה שלי אבל את הפונטים אני פחות אוהבת. 

כמה אני מרוצה? 70%. 
רציתי לשים גבול להוצאות בשלב הזה של הקמת העסק. אחר כך אתקן. עכשיו הלוגו הזה כבר לא מתאים לי, הייתי שמחה אם היה לי לוגו שאני אוהבת ומתחברת אליו. ההבנה של העסק משתנה אחרי שנה או שנתיים, לכן לדעתי זה היה נכון לא להשקיע הרבה כסף בהתחלה. עדיף אחר כך, כשהתכנית יותר ברורה. העסק משתנה עם הזמן, מתפתח וגדל לכלים חדשים. כיוונים חדשים.

יש משמעות גדולה לשפה הגרפית, וחסרה לי כיום שפה יותר מדוייקת. עכשיו אני גם יותר חשופה לעולם של עסקים, אני מכירה יותר והראייה שלי יותר רחבה, רוב הסיכויים שאדע יותר מה אני אוהבת. זה גם שלב בהתפתחות של העסק, להיות מוכנה לתהליך של מיתוג. להבין יותר מה האפשרויות. 

חששתי בהתחלה להשקיע הרבה זמן וכסף בלי הבנה מספיקה.

סמדר אבידן – ללדת כמו שאת – מרכז הכנה ללידה בגליל


עיצוב לוגו ב-fiverr  עבור “ללדת כמו שאת” ביחד עם שותפה


בשורה התחתונה, התהליך היה מאד משמח. 
מחיר הלוגו 164 ש”ח  – כ-30$ בפייבר. 

האפיון שעשינו מראש מאד עזר להגדיר את הסגנון שאנחנו מחפשות. (עבודה לפי האפיון לעיצוב שמתואר כאן) ידענו מה המסרים והערכים שלנו, וזה עזר לנו לבחור את המעצבת. לא התפתינו להסתכל על מעצבים לפני שעשינו את האפיון.

כדי למצוא מעצבת נכנסנו לפייבר וחיפשנו לוגואים שמדברים אלינו, שתינו נדלקנו על האיורים של המעצבת בתיק העבודות. היו גם דברים אחרים בכל מיני סגנונות, ובשלב הזה של הסינון היה לנו גם קל מאד להגיד מה לא. הבנו שאנחו מחפשות משהו רך, ציור ביד, פשוט. אבל היה ברור שזה צריך להיראות מקצועי. 

הסתכלנו רק על תיק עבודות של המעצבת, לא בדקנו המלצות. 
שלחנו לה הנחיה עם פירוט על העיסוק שלנו, הערכים שלנו, והסברנו שאנחנו מחפשות איור בקו חופשי של אם ותינוק מעולם החי, עם רעיונות לכמה חיות אבל גם פתוחות להצעות. היא בחרה לאייר את יונק הדבש, זו היתה אחת ההצעות שלנו. 

אני מרגישה שזו יצירה שלנו – הזמנתי אותה פנימה עם הסבר ברור על מה שאני עושה, נתתי לה המון מידע עלינו והרגשתי שזה יצא מדוייק. 
כשראיתי את הסקיצה הראשונה שלה ידעתי שבחרנו נכון.  ביקשנו תיקונים קלים בלבד, של צבעוניות ושינויים קטנים בקומפוזיציה, אבל מהתחלה אהבנו את הרעיון. התהליך היה מאד מהיר, בתוך כמה ימים. האתר שולח כל הזמן התנצלויות אוטומטיות על העיכוב, אבל אנחנו היינו בתהליך איתה והכל היה בסדר…

דוקא בגלל שזה היה מהיר וזול, והעובדה שלא נפגשנו עם המעצבת פנים אל פנים איפשרה לנו לדלג על דיוקים קטנטנים ולא להתבחבש עם זה. היינו פתוחות ויותר זרמנו בתהליך. אם הייתי משלמת מחיר מלא למעצבת הייתי רוצה להוציא את המיץ מעצמי עד שזה יהיה מדוייק, התהליך בפייבר הקליל את כל התהליך של הלוגו ואהבנו את התוצאה מהר. אפשר לומר שהתהליך והתקציב שיחרר אותי מלהיות קרצייה עם עצמי…
בסופו של דבר התחושה שלנו שהלוגו יצא מקסים. 

הגענו לסיום המאמר הארוך (והמרתק) הזה,

אם קראת עד עכשיו כנראה שהנושא ממש נוגע אליך, ואני מקווה שהדברים עכשיו יותר ברורים. אני מאד אשמח שהתוכן הזה יגיע רחוק, כדי לתמוך בעסקים וארגונים, ביוזמות ובתכניות גדולות של כמה שיותר א/נשים. אז אפשר ורצוי לשתף. אני מעלה פה שוב את תרשים הזרימה שהכנתי לסיכום, הוא משוחרר לשיתוף לשימוש לא מסחרי עם קרדיט, רשיון CC. אפשר לקרוא עוד על תמונות חופשיות ואיך לשחרר אותן, בפוסט הזה כאן .

אני בכל אופן למדתי הרבה מהמחקר הקטן הזה, מאחלת המון המון הצלחה במסע ואשמח להיות בקשר אם יש עוד שאלות. כמובן שבכל צורך של עיצוב מקצועי, כולל תהליך מלא של עיצוב לוגו – אשמח לעזור. שם למעלה וגם כאן למטה יש אפשרויות ליצור איתי קשר. להתראות!

עיצוב לוגו בחינם או בזול
Creative Commons Licence


This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

המאמר הזה מצא חן בעיניך? אולי גם אחרים ישמחו לקרוא, אפשר לשתף מכאן:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn